Zdrowie i Uroda

Mamuśka, nie masz siły? Mam kilka trików dla Ciebie!

Mamusie potrzebują energii jak nikt inny: Sprzątanie, które masz wrażenie nic nie daje, bo sprzątając w jednym pokoju, ktoś ‚sprząta’ po swojemu w drugim. Gotowanie z uwieszonym u nogi dodatkowym obciążeniem lub z przerwami na krótki sprint, żeby zapobiec katastrofie. Stawanie na głowie, żeby zająć czymś dziecko. Pobudki 600 razy w nocy, bo smoczek, bo pić, bo boli, bo zimno, bo gorąco, bo, bo, bo… Dlatego zebrałam dla ciebie kilka trików, które sama stosuję i faktycznie jestem bardziej wypoczęta i lepiej funkcjonuję w ciągu dnia.

Wieczór

Ogranicz emisję światła niebieskiego w twoim telefonie i ustaw opcję ‚night shift’. Światło niebieskie sprawia, że twój mózg jest w stanie aktywności i ogranicza produkowanie melatoniny, czyli hormonu snu. Jeżeli nie masz takiej opcji w telefonie, bez problemu ściągniesz odpowiednią aplikację. Światło niebieskie wytwarzają też telewizory. Nie będę ci radzić, byś zrezygnowała z niego, gdy nadejdzie upragniona wieczorna godzina, a dzieci pójdą wreszcie spać. Ja sama relaksuje się wtedy oglądając film z lampką wina. Możesz natomiast wszelkie czynności, które musisz wykonać przed pójściem spać (np. wieczorna toaleta, przygotowanie wszystkiego co będzie ci potrzebne przy dziecku w nocy) zrobić po filmie. Wtedy zyskujesz trochę czasu, a mózg ładnie się wycisza i powoli szykuje do snu. Drugą czynnością jaką powinnaś wykonać wieczorem jest wywietrzenie sypialni. Mózg w nocy intensywnie regeneruje się i przyswaja zdobytą wiedzę w ciągu dnia, dlatego poza twoją sypialnią, pamiętaj też o pokoju dziecięcym!

Woda

Brak odpowiedniej ilości wody w diecie sprawia, że czujemy się nieustannie zmęczeni. W nocy organizm dodatkowo się odwadnia, dlatego jeżeli dziecko i tak wymusza nocne pobudki, przed ponownym położeniem się do łóżka napij się wody. Ja zawsze trzymam butelkę wody na stoliku nocnym. Podobnie po przebudzeniu, zacznij od szklanki wody, a dopiero później sięgnij po filiżankę kawy.

Śniadanie

Zjedz solidne śniadanie do godziny po przebudzeniu! Dwa jajka, kanapka z ciemnym pieczywem i porcja warzyw. Dwie kostki gorzkiej czekolady do kawy też dodadzą ci energii. Zrezygnuj ze słodkich bułek, pączków czy białego pieczywa. One powodują, owszem, szybki przypływ energii, ale po krótkim czasie gwałtowny jej spadek i ponowny głód.

Uczesz się!

Brzmi zabawnie, ale człowiek lepiej się czuje, gdy dobrze wygląda. Nie będę tu nikogo namawiać na chodzenie w sukience podczas gotowania obiadu, ale jeżeli masz w planach wyjście choćby po zakupy, na spacer, to ubierz się fajnie, załóż wreszcie spódnicę, zrób lekki makijaż i od razu poczujesz się lepiej! Jak wróciłaś już do pracy, to chyba możesz pominąć ten punkt, zakładam, że nie idziesz tam w dresie 😉

 

 

Tagged , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *